KOMMUNAL BENCHMARKING
5 netværksmøder, der gør dig klogere på benchmarking og dygtigere til Facilities Management
- Arbejder du med kommunal ejendomsadministration, men savner inspiration og viden til at kunne forbedre jeres resultater ?
- Er I begyndt eller skal I til at begynde at arbejde med benchmarking og ønsker at kunne drøfte nøgletal, erfaringer og metoder samt blive klogere samme med ligesindede ?
- Er du usikker på hvilke konsekvenser Økonomiaftalen har på jeres arbejde og krav til dataindsamling og ønsker du at få ideer til værktøjer og systematik ?
Synes du også, at det er en udfordring at:
- skabe overblik over data og nøgletal
- opnå ledelsesmæssig opbakning
- skaffe valide data og vide hvilke nøgletal, der er bedst
- digitalisere og vedligeholde de store mængder af data
- lykkes med kommunikation og formidling til ikke-teknikere
- argumentere overfor brugerne og at opnå fælles ejeskab over løsninger
Med DFM benchmarkings faciliterede Netværk for Kommunal Benchmarking imødekommer vi et stort ønske hos medarbejdere i de kommunale ejendomsforvaltninger til at mødes og sammen bliver dygtigere.
Når du deltager i netværket får du :
- Fortroligt og uformelt erfaringsudveksling, så du høre om erfaringer fra andre i samme job
- Sparring fra deltagerne på dit eget niveau, så dialogen er relevant og indsigtsfuld
- Inspiration fra andre deltagere og fra gæsteindlæg, så du får ny inspiration og viden
- Drøfte udfordringer, du møder i dagligdagen som du kan tage med hjem og anvende direkte i dit daglige arbejde
- Mulighed for at koncentrer dig om mødet uden at blive besværet af logistikken
- Netværksmøder, der faciliteres af fagperson så du kan være sikker på at emnerne altid er interessante
- 3-4 årlige netværksmøder, halvdags ‘gå-hjem-netværksmøde’, afholdes på skift hos deltagerne så du hvert møde også er en mini-studietur
- 1 årlig workshop dag, hvor der er ekstra tid til at gå i dybden
Fælles for netværksgruppens deltagerer er, at de har lyst til at dele viden i et uformelt, fortroligt og fagligt forum med andre i samme situation.
Netværkets facilitator er Preben Gramstrup, Driftsherrerådgiver og indehaver af fm3.dk. Preben har mere end 25 års erfaring som driftsherrerådgiver og formidler af viden med speciale i ejendoms- og servicerelateret Facilities Management.
Preben arbejder til daglig med rådgivning om blandt andet benchmarking og anvendelse af nøgletal til fx ejendomsstrategier. Preben hjælper netværksprocessen på vej, og deltager i gruppens møder, som han også er tovholder på.
Planlagte møder:
Det første møde i netværket er den 2. september kl. 12:00 - 16:00 hos DFM benchmarking, Borgergade 111, 1300 København K.
Tema på første møde er : ”KORA-2 rapporten indhold, og konsekvenser”
Link til KORA 1 rapporten
Det med småt:
Kr. 5.000,- pr. år pr. kommune (max. 3 deltagere) for DFM medlemmer
Kr. 7.500,- pr. år pr. kommune (max. 3 deltagere) for ikke DFM medlemmer
Vi forbeholder os ret til at afvise deltagere, som ikke har den rette profil, da vi ønsker at sikre, at alle deltagerer har gavn af den gensidige sparring.
Vi forventer et maximalt deltagertal på ca. 16-20 personer.

|
|

Netværk afholdes i samarbejde med DFM benchmarking forening
|